Szkoła podstawowa
E-dziennik
Terminarz
Collegium Salesianum w Bydgoszczy Collegium Salesianum w Bydgoszczy
E-dziennik
Menu
  • STRONA GŁÓWNA
  • O NAS
    • O SZKOLE
      • KONTAKT
      • DYREKCJA
      • NAUCZYCIELE
      • OLIMPIJCZYCY
      • NASZE SUKCESY
      • AKTUALNOŚCI
      • PROGRAMY I WSPÓŁPRACE
    • O NAS
      • HISTORIA
      • PATRON
      • HYMN
      • SZTANDAR
      • LOGO SZKOŁY
      • GALERIA
      • ZDJĘCIA ARCHIWALNE
      • WPISY ARCHIWALNE
    figura-ks-bosko
  • DLA UCZNIA
      • E-DZIENNIK
      • PLAN LEKCJI
      • TERMINARZ
      • OBIADY
      • DOKUMENTY DO POBRANIA
      • ZAJĘCIA POZALEKCYJNE
      • WYDARZENIA SZKOLNE
      • MATURA
      • POMOC PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA
      • DORADZTWO ZAWODOWE
      • SAMORZĄD UCZNIOWSKI
      • WOLONTARIAT CARITAS
      • WYKAZ PODRĘCZNIKÓW
      • OFERTA WAKACYJNA
    figura-ks-bosko
  • DLA KANDYDATA
      • DRZWI OTWARTE
      • ZASADY REKRUTACJI
      • TERMINARZ REKRUTACJI
      • WARUNKI FINANSOWE
      • WNIOSKI O PRZYJĘCIE
      • SAM TWORZYSZ WŁASNY PROFIL!
      • OFERTA EDUKACYJNA
      • JĘZYKI OBCE
      • PROGRAMY I WSPÓŁPRACE
    figura-ks-bosko
  • DLA RODZICA
      • E-DZIENNIK
      • CZESNE
      • UBEZPIECZENIE
      • TERMINARZ
      • TERMINARZ SPOTKAŃ Z RODZICAMI
      • DNI DODATKOWO WOLNE
      • DYŻURY NAUCZYCIELI
      • RADA RODZICÓW
      • DOKUMENTY DO POBRANIA
      • DLA RODZICÓW MATURZYSTÓW
      • PRZEKAŻ NAM 1,5% PODATKU
      • OFERTA WAKACYJNA
    figura-ks-bosko
  • KONTAKT
Search

Blog

HomeAktualności CS
Aktualności CS, Aktualności LOTS, Aktualności SPTS

Rycerze Ortalionu – Na dzień dziecka ;)

Posted by author-avatar admin
Dodano: 1 czerwca, 2020
Możliwość komentowania Rycerze Ortalionu – Na dzień dziecka ;) została wyłączona

aktualnosciLOTSSPTS
Nowszy ORGANIZACJA PRACY SZKOŁY W CZASIE EGZAMINÓW
Back to list
Starszy Życzenia z okazji Dnia Dziecka!

Related Posts

22 wrz
Aktualności CS, Aktualności LOTS

Spotkanie integracyjne klasy pierwszej

  • 25 września, 2025
  • Posted by author-avatar webmaster_lots
W  piątek 19 września świeżo upieczeni licealiści z kl. I alfa wzięli udział w integracji. Rano udaliśmy się na kręgle, gdzie rozegrali...

Czytaj dalej

21 wrz
Aktualności CS, Aktualności LOTS

Zajęcia terenowe dla uczniów rozszerzonej geografii i BiZ

  • 21 września, 2025
  • Posted by author-avatar webmaster_lots
W dniach 16-17.09.2025 odbyły się zajęcia terenowe dla naszych licealistów w Czarnym Bryńsku koło Górzna. Grupy z rozszerzenia geografi...

Czytaj dalej

LOTS w Warszawie
18 cze
Aktualności CS, Aktualności LOTS

Klasy 2. LOTS w Warszawie

  • 18 czerwca, 2025
  • Posted by author-avatar webmaster_spts
W dniach 11–13 czerwca uczniowie klas II  wybrali się na wycieczkę do Warszawy. Podczas pobytu poznali wiele ważnych miejsc związanych ...

Czytaj dalej

05 cze
Aktualności CS, Aktualności LOTS, Nasze sukcesy, Nasze sukcesy w LOTS

Polskie oręże zawsze niezłomne!

  • 5 czerwca, 2025
  • Posted by author-avatar webmaster_lots
9 maja 2025 r. w Klubie 6 Brygady Powietrznodesantowej w Krakowie odbyła się Gala pn. "Polskie oręże zawsze niezłomne", dofinansowana z...

Czytaj dalej

01 kwi
Aktualności CS, Aktualności LOTS

Klasy 2 liceum w fordońskim przedsiębiorstwie „Siropol”

  • 1 kwietnia, 2025
  • Posted by author-avatar admin
W marcu, uczniowie mieli okazję uczestniczyć w  projekcie edukacyjnym „Wizyty zawodoznawcze” organizowanym przez Bydgoski Klaster Przem...

Czytaj dalej

20 lut
Aktualności CS, Aktualności LOTS

Bal Walentynkowy w liceum

  • 20 lutego, 2025
  • Posted by author-avatar admin
W czwartek 13 lutego z inicjatywy szkolnego samorządu naszego liceum odbył się Bal Walentynkowy, w którym wzięło udział prawie 60 uczni...

Czytaj dalej

05 lut
Aktualności CS, Aktualności LOTS, Nasze sukcesy, Nasze sukcesy w LOTS

Wielkie brawa dla Mai Sikorskiej!

  • 5 lutego, 2025
  • Posted by author-avatar admin
4 lutego 2025 r. w Golubiu-Dobrzyniu odbyła się Gala Laureatów Wojewódzkiego Konkursu na projekt znaku graficznego Kujawsko-Pomorskiego...

Czytaj dalej

03 lut
Aktualności CS, Aktualności LOTS

Olimpijskie zmagania naszych Uczniów!

  • 3 lutego, 2025
  • Posted by author-avatar webmaster_lots
1 lutego 2025 r. w gmachu Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego przy ul. Księcia Józefa Poniatowskiego w Bydgoszczy odbył się etap wojewódz...

Czytaj dalej

Collegium Salesianum
03 sty
Aktualności CS, Aktualności LOTS, Nasze sukcesy, Nasze sukcesy w LOTS

Sukcesy historyczno-społeczne uczniów Liceum Ogólnokształcącego Towarzystwa Salezjańskiego w Bydgoszczy!

  • 3 stycznia, 2025
  • Posted by author-avatar admin
Z radością dzielimy się sukcesami uczniów Liceum Ogólnokształcącego Towarzystwa Salezjańskiego w Bydgoszczy w prestiżowych konkursach i...

Czytaj dalej

Pamięci kobiet ofiar zbrodni Katyńskiej.
20 paź
Aktualności CS, Aktualności LOTS, Nasze sukcesy w LOTS

Wyróżnienie w Konkursie Katyńskim 2024!

  • 20 października, 2024
  • Posted by author-avatar webmaster_spts
W prestiżowym Ogólnopolskim Konkursie Katyńskim rozgrywanym pod honorowym patronatem Prezydenta RP Andrzeja Dudy nasze Liceum było repr...

Czytaj dalej

18 maj
Aktualności CS, Aktualności LOTS, Aktualności SPTS, Ogłoszenia, Wypoczynek

Spływ kajakowy – zaproszenie

  • 18 maja, 2021
  • Posted by author-avatar admin
Drodzy Rodzice, Uczniowie i Nauczyciele!Z radością kierujemy do Was zaproszenie na Wiosenny Salezjański Spływ Kajakowy. Będzie miał ...

Czytaj dalej

18 maj
Aktualności CS, Aktualności LOTS, Aktualności SPTS, Ogłoszenia, Wypoczynek

Spływ kajakowy – zaproszenie

  • 18 maja, 2021
  • Posted by author-avatar webmaster_cs
Drodzy Rodzice, Uczniowie i Nauczyciele!Z radością kierujemy do Was zaproszenie na Wiosenny Salezjański Spływ Kajakowy. Będzie miał ...

Czytaj dalej

    Zacznij pisać, aby znaleźć treści, których szukasz.
    • Strona główna
    • O nas
      • O szkole
        • Dyrekcja
        • Nauczyciele
        • Kontakt
        • Olimpijczycy
        • Nasze sukcesy
        • Aktualności
        • Programy i współprace
      • O nas
        • Historia
        • Patron
        • Hymn
        • Sztandar
        • Logo Szkoły
        • Galeria
        • Zdjęcia archiwalne
        • Wpisy archiwalne
    • Dla ucznia
      • E-Dziennik
      • Plan lekcji
      • Terminarz
      • Samorząd uczniowski
      • Obiady
      • Wydarzenia szkolne
      • Zajęcia pozalekcyjne
      • Matura
      • Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
      • Doradztwo zawodowe
      • Dokumenty do pobrania
      • Wolontariat Caritas
      • Wykaz podręczników
      • Oferta wakacyjna
    • Dla kandydata
      • Drzwi otwarte
      • Zasady rekrutacji
      • Terminarz rekrutacji
      • Warunki finansowe
      • Wnioski o przyjęcie
      • Sam tworzysz własny profil!
      • Oferta edukacyjna
      • Języki obce
      • Programy i współprace
    • Dla rodzica
      • E-Dziennik
      • Czesne
      • Ubezpieczenie
      • Terminarz
      • Terminarz spotkań z rodzicami
      • Dni dodatkowo wolne
      • Dyżury Nauczycieli
      • Rada Rodziców
      • Dokumenty do pobrania
      • Dla rodziców maturzystów
      • Przekaż nam 1,5% podatku
      • Oferta wakacyjna
    • Kontakt
    • Szkoła Podstawowa
    Dostępność
    Tryby dostępności
    Tryb awaryjny epilepsji
    Tłumi kolor i usuwa migotanie
    Tryb ten umożliwia osobom cierpiącym na epilepsję bezpieczne korzystanie z serwisu poprzez wyeliminowanie ryzyka napadów padaczkowych wynikających z migających lub mrugających animacji oraz ryzykownych kombinacji kolorystycznych.
    Tryb dla niedowidzących
    Poprawia wygląd strony internetowej
    Ten tryb dostosowuje stronę internetową do wygody użytkowników z wadami wzroku, takimi jak pogarszający się wzrok, widzenie tunelowe, zaćma, jaskra i inne.
    Tryb niepełnosprawności poznawczej
    Pomaga skupić się na określonej treści
    Ten tryb zapewnia różne opcje wspomagające, aby pomóc użytkownikom z zaburzeniami poznawczymi, takimi jak dysleksja, autyzm, CVA i inne, w łatwiejszym skupieniu się na podstawowych elementach witryny.
    Tryb przyjazny ADHD
    Zmniejsza rozproszenie uwagi i poprawia koncentrację
    Ten tryb pomaga użytkownikom z ADHD i zaburzeniami neurorozwojowymi w łatwiejszym czytaniu, przeglądaniu i skupianiu się na głównych elementach witryny, przy jednoczesnym znacznym ograniczeniu czynników rozpraszających.
    Tryb ślepoty
    Umożliwia korzystanie z witryny za pomocą czytnika ekranu
    Ten tryb konfiguruje stronę internetową tak, aby była kompatybilna z czytnikami ekranu, takimi jak JAWS, NVDA, VoiceOver i TalkBack. Czytnik ekranu to oprogramowanie dla niewidomych użytkowników, które jest instalowane na komputerze i smartfonie, a strony internetowe muszą być z nim kompatybilne.
    Słownik online
      Czytelne doświadczenie
      Skalowanie treści
      Domyślny
      Lupa tekstu
      Czytelna czcionka
      Przyjazny dla dysleksji
      Zaznacz tytuły
      Zaznacz łącza
      Rozmiar czcionki
      Domyślny
      Wysokość linii
      Domyślny
      Odstępy między literami
      Domyślny
      Wyrównane do lewej
      Wyrównane do środka
      Wyrównane do prawej
      Wizualnie przyjemne wrażenia
      Ciemny kontrast
      Lekki kontrast
      Monochromia
      Wysoki kontrast
      Wysokie nasycenie
      Niskie nasycenie
      Dostosuj kolory tekstu
      Dostosuj kolory tytułu
      Dostosuj kolory tła
      Łatwa orientacja
      Wycisz dźwięki
      Ukryj obrazy
      Hide Emoji
      Przewodnik czytania
      Zatrzymaj animacje
      Maska do czytania
      Podświetl kursor
      Wyróżnij ostrość
      Duży ciemny kursor
      Duży kursor świetlny
      Czytanie poznawcze
      Wirtualna klawiatura
      Klawisze nawigacyjne
      Nawigacja głosowa

      Collegium Salesianum w Bydgoszczy

      Accessibility Statement

      • liceum.salez.edu.pl
      • 12 listopada, 2025

      Compliance status

      We firmly believe that the internet should be available and accessible to anyone, and are committed to providing a website that is accessible to the widest possible audience, regardless of circumstance and ability.

      To fulfill this, we aim to adhere as strictly as possible to the World Wide Web Consortium’s (W3C) Web Content Accessibility Guidelines 2.1 (WCAG 2.1) at the AA level. These guidelines explain how to make web content accessible to people with a wide array of disabilities. Complying with those guidelines helps us ensure that the website is accessible to all people: blind people, people with motor impairments, visual impairment, cognitive disabilities, and more.

      This website utilizes various technologies that are meant to make it as accessible as possible at all times. We utilize an accessibility interface that allows persons with specific disabilities to adjust the website’s UI (user interface) and design it to their personal needs.

      Additionally, the website utilizes an AI-based application that runs in the background and optimizes its accessibility level constantly. This application remediates the website’s HTML, adapts Its functionality and behavior for screen-readers used by the blind users, and for keyboard functions used by individuals with motor impairments.

      If you’ve found a malfunction or have ideas for improvement, we’ll be happy to hear from you. You can reach out to the website’s operators by using the following email

      Screen-reader and keyboard navigation

      Our website implements the ARIA attributes (Accessible Rich Internet Applications) technique, alongside various different behavioral changes, to ensure blind users visiting with screen-readers are able to read, comprehend, and enjoy the website’s functions. As soon as a user with a screen-reader enters your site, they immediately receive a prompt to enter the Screen-Reader Profile so they can browse and operate your site effectively. Here’s how our website covers some of the most important screen-reader requirements, alongside console screenshots of code examples:

      1. Screen-reader optimization: we run a background process that learns the website’s components from top to bottom, to ensure ongoing compliance even when updating the website. In this process, we provide screen-readers with meaningful data using the ARIA set of attributes. For example, we provide accurate form labels; descriptions for actionable icons (social media icons, search icons, cart icons, etc.); validation guidance for form inputs; element roles such as buttons, menus, modal dialogues (popups), and others. Additionally, the background process scans all the website’s images and provides an accurate and meaningful image-object-recognition-based description as an ALT (alternate text) tag for images that are not described. It will also extract texts that are embedded within the image, using an OCR (optical character recognition) technology. To turn on screen-reader adjustments at any time, users need only to press the Alt+1 keyboard combination. Screen-reader users also get automatic announcements to turn the Screen-reader mode on as soon as they enter the website.

        These adjustments are compatible with all popular screen readers, including JAWS and NVDA.

      2. Keyboard navigation optimization: The background process also adjusts the website’s HTML, and adds various behaviors using JavaScript code to make the website operable by the keyboard. This includes the ability to navigate the website using the Tab and Shift+Tab keys, operate dropdowns with the arrow keys, close them with Esc, trigger buttons and links using the Enter key, navigate between radio and checkbox elements using the arrow keys, and fill them in with the Spacebar or Enter key.Additionally, keyboard users will find quick-navigation and content-skip menus, available at any time by clicking Alt+1, or as the first elements of the site while navigating with the keyboard. The background process also handles triggered popups by moving the keyboard focus towards them as soon as they appear, and not allow the focus drift outside it.

        Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.

      Disability profiles supported in our website

      • Epilepsy Safe Mode: this profile enables people with epilepsy to use the website safely by eliminating the risk of seizures that result from flashing or blinking animations and risky color combinations.
      • Visually Impaired Mode: this mode adjusts the website for the convenience of users with visual impairments such as Degrading Eyesight, Tunnel Vision, Cataract, Glaucoma, and others.
      • Cognitive Disability Mode: this mode provides different assistive options to help users with cognitive impairments such as Dyslexia, Autism, CVA, and others, to focus on the essential elements of the website more easily.
      • ADHD Friendly Mode: this mode helps users with ADHD and Neurodevelopmental disorders to read, browse, and focus on the main website elements more easily while significantly reducing distractions.
      • Blindness Mode: this mode configures the website to be compatible with screen-readers such as JAWS, NVDA, VoiceOver, and TalkBack. A screen-reader is software for blind users that is installed on a computer and smartphone, and websites must be compatible with it.
      • Keyboard Navigation Profile (Motor-Impaired): this profile enables motor-impaired persons to operate the website using the keyboard Tab, Shift+Tab, and the Enter keys. Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.

      Additional UI, design, and readability adjustments

      1. Font adjustments – users, can increase and decrease its size, change its family (type), adjust the spacing, alignment, line height, and more.
      2. Color adjustments – users can select various color contrast profiles such as light, dark, inverted, and monochrome. Additionally, users can swap color schemes of titles, texts, and backgrounds, with over seven different coloring options.
      3. Animations – person with epilepsy can stop all running animations with the click of a button. Animations controlled by the interface include videos, GIFs, and CSS flashing transitions.
      4. Content highlighting – users can choose to emphasize important elements such as links and titles. They can also choose to highlight focused or hovered elements only.
      5. Audio muting – users with hearing devices may experience headaches or other issues due to automatic audio playing. This option lets users mute the entire website instantly.
      6. Cognitive disorders – we utilize a search engine that is linked to Wikipedia and Wiktionary, allowing people with cognitive disorders to decipher meanings of phrases, initials, slang, and others.
      7. Additional functions – we provide users the option to change cursor color and size, use a printing mode, enable a virtual keyboard, and many other functions.

      Browser and assistive technology compatibility

      We aim to support the widest array of browsers and assistive technologies as possible, so our users can choose the best fitting tools for them, with as few limitations as possible. Therefore, we have worked very hard to be able to support all major systems that comprise over 95% of the user market share including Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera and Microsoft Edge, JAWS and NVDA (screen readers).

      Notes, comments, and feedback

      Despite our very best efforts to allow anybody to adjust the website to their needs. There may still be pages or sections that are not fully accessible, are in the process of becoming accessible, or are lacking an adequate technological solution to make them accessible. Still, we are continually improving our accessibility, adding, updating and improving its options and features, and developing and adopting new technologies. All this is meant to reach the optimal level of accessibility, following technological advancements. For any assistance, please reach out to